22/03/2015

Hleb kao duša





Sinoć sam pokušala da napravim hleb, da bude vazdušast i sav rupičast kao što je 'Ciabatta' hleb.Vodila sam se ovim receptom, tačnije tehnikom i nisam loše prošla.Dobila sam lep, prozračan i šupljikav hleb, topao i krckav.Najvažnije da je i jutros bio ukusan, a ne gumenast.A sve je do brašna.Toliko proizvođača, toliko lošeg brašna i kvalitet nema veze sa cenom.

Potrebno: 
brašno tip-400 oko500 gr.
mlake vode do 4,5 dl.
suvi kvasac 7 gr.
kašičica soli

Priprema:
Sve sastojke umesiti u testo i dobro mlatiti varjačom ( ko ima profi mikser, odlično) par minuta, pa jedno 5 minuta pauze i  još dva puta ponoviti mlaćenje.
Prebaciti testo u nauljanu  posudu, pokriti i ostaviti 2.5 sata.
Kad je prošlo tih 2,5 sata i testo naraslo tri puta, prebaciti ga na dobro pobrašnjenu površinu i pažljivo uvaljati u brašno. Zatim, podeliti testo na dva ili tri dela i neka odstoji još45 minuta.
Ja sam ga odmah prebacila u tepsiju gde je odmaralo još nekih sat vremena i sledeći put neću deliti testo, nego ću ga peći u jednom komadu.
Peče se 30 minuta u dobro zagrejanoj rerni na 250C.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...