23/03/2015

Tart sa vanila kremom i šumskim voćem



Potrebno:

kora: 
300 gr. brašna, 
160 gr. maslaca, 
60 gr. šećera, 
2 žumanca, 
5 kašika vode, 
prstohvat soli i 
po želji može malo naribane kore limuna.

Umesiti testo, oblikovati u loptu, umotati u prozirnu foliju ili kesu i staviti u frižider na jedan sat.Od ove količine izađe oko 600 gr.testa.Testo razviti oklagijom u krug, najbolje između dve prozirne folije, pa prebaciti u tepsiju.Utapkati testo u dno tepsije, obavezno ostaviti ivice, višak odstranite.Izbockati viljuškom testo.Da bi kora bila ravna i da i dalje ima ivice posle pečenja stavila sam pek papir preko testa, a preko papira istresla celu kesu pirinča nešto manje od kg.
I poslužilo je, pirinač sam ostavila za drugi put dok ne nađem odgovarajuću zamenu.

Vanila krem:

4 jaja
175 gr. šećera,
60 gr.mekog brašna,
5 dl. mleka,
1/2 šipke vanile,(ili vanilin šećer)
150 gr.maslaca

Umutiti penasto jaja sa šećerom i umešati brašno.Postepeno usuti vrijuće mleko i sve vreme mešati na tihoj vatri dok se masa ne zgusne.Gotov krem skloniti sa vatre i poklopiti da se ne stvori korica, kad se prohladi izmiksati zajedno krem i masac.
Ova krema može da se koristi za princes krofne, krempite i kao fil za neke druge kolače.Meni je odlično poslužio ovaj put, s tim što nisam pravila celu meru, već 2/3.
Evo slike gotovog krema.


žele od šumskog voća:
450 gr. šumskog voća (odmrznutog),
100 gr.šećera,
1 kesica želatina

Kuvati voće i šećer nekoliko minuta, skloniti sa vatre i dodati želatin razmućen u malo vode.Voćni deo raditi tek na kraju, kad je testo pečeno i vanila krem ohlađen.

Pečenu i ohlađenu koru prebaciti na tacnu ili veći tanjir, pa je premazati vanila kremom.Na kremu ravnomerno razvući žele od šumskog voća.

Kolač sam spremala kasno poslepodne i nikako nije mogao da sačeka jutro i lepo dnevno svetlo, da mogu da ga uslikam u celini.




  Cvet u pozadini je jedna lepa i tek procvetala, belo-roza, kamelija. 



5 comments:

  1. Lep ti je slatkiš i cvet! Sviđa mi se uvek kad je sumsko voće u pitanju! To je meni nešto između cheesecake, pudinga i tarte ali to je nešto novo. Srećna sam što ponovo objaviš recepte. Jel znaš koliko gr je ta kesica zelatina? Hvala puno unapred!

    ReplyDelete
  2. Sad mi podseća tartu što sam jela u Beogradu, ali ona bila čokoladna sa šumskom voćemmmmmm njammm <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesica želatina je od 10gr.
      Tamo gde je čokolada nema greške :)))

      Delete
  3. Jako lepo izgleda i verujem da je jako ukusnooo, mmmm, njam:)
    Dobrodosli u blogerske vode. Imate fine receptice. Nadam se da cemo se lepo druziti. Puno pozdrava.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala lepo i ja se nadam lepom druženju !

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...